April 08, 2012

Yazmak zamanı

Çok açtım arayı ama bu günkü sinirle yazacağım. Bir anı:

2001 yılı şubat ayı. Bu spora başladığım ilk sene; ilk deplasmanım. Gömer'in tabiriyle "Amerikanımsı Futbol" oynadığımız dönem. Sadece Bilkent Judges malzeme satın alabilmiş; onlar da rakiplerini öldürmemek için kullanamıyorlar. Dizlik, dirseklik, dişlik ve kogi tüm koruyucular (Sarp'ın sünger omuzluğunu saymazsak). Head tackle - don tackle yılları yani.

İTÜ Hornets ile Maslak'ta karşılaşacağız. Hazırlık maçı. O dönem ismi TAFÜK'tü zannediyorum, takım temsilcilerinden oluşan kurul lig programını açıklamamıştı henüz.

Dedim ya 2001, aylardan şubat. Bolu Tüneli bile yok o zamanlar. Bolu Dağı'nın buzlanması haberleri var sadece. Okul tarafından sağlanan araçla akşam yola çıkacağız. Okulun araç vermiş olması dönem için büyük lüks.

Toplanma saati 22.00, hareket saati 23.00. İlginç bir şekilde 22.00'de takım toplandı. Geciken yok yani. Kara haberi aldık: Bolu Dağı'ndaki buzlanmayı gerekçe gösteren yönetim aracımızı iptal etmiş. Yola çıkmaya hazırız. Sabah İstanbul'a inip öğlen maça çıkmayı planlıyoruz ve aracımız yok.

O gece saat 23.30 gibi hareket ettik ODTÜ'den. Nasıl mı? Otobüs kiraladık. Çoğu üniversite öğrencisi olan oyuncular ceplerinde ne var ne yok döktü ortaya. Abartmıyorum; cebimizde umumi tuvalete gidecek para yoktu yola çıkarken. Kimi ev kirasını verdi, kimi yeni yatmış bursunun tamamını.

Ertesi gün METU Falcons (ODTÜ Şahinleri kullanılmıyordu pek o dönemde) maç saatinde sahadaydı. Sahaya çıkanların çoğu son öğününü bir gün önce Ankara'da yemişti, aç çıkıldı sahaya.

Buyrun size "bu takımı niye fanatiklik seviyesinde seviyorsun?" sorusunun cevabı. Ne mutlu ki o dönemde gönül verdiğim Falcons çizgisini hala koruyor.

O gün birlikte forma giydiğim üç insan bugün aynı takımın başında tekrar İstanbul'a gitti Üniversiteler Ligi müsabakası için.

Yaşamayan bilmez ODTÜ'de vize dönemlerini. Şu an da vize dönemi ve kadrodaki gençler takımı toplayıp resmi bir maç için İstanbul'a kadar gitti oynamak için. Eminim içlerinde telafi sınavına girecek olanlar vardır çünkü ODTÜ sever hafta sonu sınavlarını. Telafi sınavı "make-up" değil; matkaptır ODTÜ'de. Ama sporcu isen buna katlanırsın.

Ama Ankara'dan kalkıp İstanbul'a giden Şahinler karşılarında takım bulup oynayamadılar. Zaten İstanbul'da olan bir takım sahaya çıkmadı.

Buna yorumum çok ağır olur benim. İçimden gelenleri yazarsam birilerinin şahsına hakaretten mahkemelik olabilirim. O yüzden yorum yapmıyorum şu an. Koç Üniversitesi Amerikan Futbolu Topluluğu (takım olmadıklarını anladım bu gün) bir açıklama yapsın yorumumu ondan sonraya saklıyorum.

6 comments:

Ufuk Çaylı (#57) said...

Hala açıklama yok; du bakalım...

Ufuk Çaylı (#57) said...

Güncel bilgi: 18 oyuncu telafi sınavına girecek oynanmayan maç için...

Anonymous said...

maçı oynamadan kazandınız, sakatsız belasız daha ne istiyosunuz? maça çıkamayacağımızı söyledik kaç kere, değiştirilemedi maç tarihi. sonucu böyle oldu

Ufuk Çaylı (#57) said...

Geçmişte Gazi Warriors ile ilgili "Ananymous" olarak yapılan bir yorumu Yiğithan'ın (nam-ı diğer Saldo) yaptığını bildiğim halde isim yazmadığı için cevapsız bıraktım.

Önce ismini cismini yaz; kim olduğunu bilelim. Ondan sonra insan gibi cevap vereceğim.

Galip FIRAT said...

Hocam çokca merhaba.
Lafı buralarda uzatmak istemiyorum ve o yüzden;
Nicedir içimde kor gibi yanan METU Falcons aşkı için, şu an Ankara'da olupta benimle iletişime geçebilecek kimse yok mu? Bu takıma girme şerefine erişmek için can atıyorum resmen. Ne gerekiyorsa yapmaya hazırım abi.
Tel: 0533 088 0180
E-posta: galip.firat@gmail.com

Anonymous said...

Foг the гeason that the admin of thіs websitе is worκing, no doubt very quiсκly іt will be renοwneԁ, due to
its featuгe contеntѕ.

Look into mу weblog :: SEOPressor