May 24, 2011

Play-out ve diğerleri

Öncelikle bu sene hiç ummadığım sonuçlar alarak play-out (yok mu Türkçe karşılık buna) oynamak durumunda kalan ODTÜ Şahinlerine Koç Stallions karşısında başarılar diliyorum. Cavaliers ve Sultans maçlarını canlı izlediğim Şahinler bu konumda olmamalıydı. İAFK maçı son dakikalarda kaybedildi. Boğaziçi maçındaysa da ikinci yarı başındaki kritik hatalar olmasaydı maçın gidişatı değişebilirdi diye düşünüyorum. Tabi ki şu saatten sonra konuda yapılacak tek şey son maçı kazanmak. İnanıyorum ve güveniyorum ki Şahinler sezonu galibiyetle kapatıp seneye olmaları gereken ligde yer alacaklar. Eski bir LB olarak özellikle ODTÜ defansına güvenim tam. Bu yazıyı okursanız benim için bir "No Pasaran!" çekersiniz artık maçta beyler...

Diğer play-out maçı için Ege-DEÜ maçı bekleniyor. Doğal olarak gönlüm Efeler'den yana bu maçta. Sene başında birkaç antrenmanlarında bulundum. Sonrasında önce takımdan sonra İzmir'den ayrıldım. Ama ben bıraktığımda 1. Lig'e yakışacak ciddiyette çalışıyorlardı. İlk senesinde olan bir takımın bu performansı sürpriz değil.

Başlamışken son dönemde tartışılan konulara da el atayım.

Tüm maçlarını deplasmanda oynayan Stallions ODTÜ maçının da deplasman olmasından şikayetçi. Kendilerince haklılar da. Deplasmanın takımlara nasıl bir yük olduğu malum. Ama ODTÜ de az çekmedi bu konuda bu sene. İstanbul'da oynayabilecekleri tüm maçları İstanbul'da oynadılar. Ankara dışından 4 rakip vardı, sadece DAÜ maçı Ankara'da oynandı. Kurada ODTÜ'ye Koç deplasmanı çıksaydı bu sefer de ODTÜ "yine mi İstanbul" diyecekti ve haklı olacaktı.

Bir de final maçı var. Ankara'da mı yoksa İstanbul'da mı olacak diye tartışılıyordu; ortada yapalım dediler.

Oyunu bilenlerin hakemlik yapması konusunda tartışmalar da var. Ben İzmir'de iş ararken hakem eğitimine katılıp en azından spora faydalı olayım diye düşünmüştüm. Seminere 3 gün kala federasyon sitesinde duyuruyu görebildim; o da bayram tatilini kapsayan hafta sonuydu. Haydi evrakları topladım diyelim; o hafta İzmir-Ankara bilet yoktu piyasada. Şu duyurular son anda değil de bir iki hafta önce yapılsa olmaz mı?

Son iki konu için ortak yorum: Deveye boynun neden eğri diye sormuşlar...

No comments: