May 02, 2007

Merhabalar

Ne yazık ki spor denince akla sadece futbolun geldiği, çok zorlarsanız basketbol ve voleybolun da spordan sayıldığı bir ülkede yaşıyoruz. Uluslararası başarı elde ettikçe, ya da geleneksel organizasyonlar başladığında (bkz. Kırkpınar Yağlı Güreşleri) birkaç spor dalı daha anılıyor ülkemizde.

Bu siteyi yapmaya Türkiye'deki amerikan futbolu gerçeğini anlatmak amacıyla başladım. Genelde haberleri eğlence olsun diye yapılan, insanların "kavuni top" ve "gladyatör" kelimeleri ile süslediği metinlerle nadiren ekranlarda gördüğünüz, çoğu zaman Hollywood filmlerinden tanıdığınız (ya da tanıyamadığınız) spor dalı nedir? Ülkemizde ne seviyededir? Son günlerde neler olup bitmektedir? ...vs. Bunlar gibi birçok soruya bu sayfada kendimce cevap vermeye çalışacağım. Amacım her türlü bilgiyi kavram karmaşası yaratmadan herkesin anlayabileceği bir dilde anlatmak.

Ben kim oluyorum sorusu da sorulabilir bu noktada. Amerikan futbolundan ne kadar anlarım, ne kadar olayların içindeyim? Hemen cevap vereyim: Bu sporla 2000 yılında ODTÜ Şahinleri (o zamanlar METU Falcons diye anılırdı; şu an ODTÜ S.K. Amerikan Futbolu Takımı olarak anılıyor) ile tanıştım. Bir buçuk senesi ekipmansız (kask ve omuzluk olmaksızın) olmak üzere toplamda 5 sene ODTÜ forması ile sahaya çıktım. Bu sürenin tamamında savunma takımında ve bir kısmında özel takımda mücadele verdim. Altıncı senemde oyunculuğu bıraktıysam da idari işlere yardımcı olarak; takımın web sitesini güncelleyerek ve kameramanlık yaparak (aslında rakip takımların maçlarının bir kısmını kaydederek) bir sezon geçirdim. Son sene içerisinde ise maçlarda istatistik kaydetmekle görevliydim. Şu sıralar ise gelecek sezona hazırlanan oyunculara yardımcı olmaya çalışıyorum.

Giriş yazısını fazla uzatmamak niyetindeyim. İlerleyen günlerde öncelikle amerikan futbolunu tanıtıcı, devamında da ülkemizdeki durumunu özetleyen yazılar yazmayı planlıyorum. Son dönemki maç skorlarını ise sürekli bu sayfada bulabileceksiniz. Sabırla buraya kadar okuyan herkese teşekkür ediyor, iyi günler diliyorum...

No comments: